Skip to main content

Voor de ouder(s)
en/of verzorger(s)

Wat kan ik voor uw kind betekenen?

Uw kind heeft op het moment een uitdaging in het leven. Dit kan thuis zijn, op school of in de vrije tijd. U probeert uw kind zo goed mogelijk te ondersteunen en toch komen jullie samen niet verder. Is dit het geval, dan onderzoek ik graag met uw kind samen naar datgene wat werkt, om zo weer stappen vooruit te kunnen zetten!

De coaching is voor kinderen en jongeren van 8 tot 18 jaar die (tijdelijk) een extra zetje in de rug kunnen gebruiken, bijvoorbeeld bij het omgaan met:

  • Faalangst
  • Onzekerheid
  • ADHD
  • Autisme
  • Overgang naar (middelbare) school

Daarnaast ben ik gecertificeerd als Jeugd Breincoach. Wat betekent dat ik kinderen en jongeren begeleid bij de ontwikkeling van schoolse vaardigheden. Denk hierbij aan de ontwikkeling van:

  • Plannen en organiseren
  • Flexibiliteit
  • Motivatie
  • Werkgeheugen
  • Realistisch zelfbeeld
  • Impulsbeheersing en emotieregulatie

Uiteraard kunnen er ook allerlei andere redenen zijn, waarbij coaching effectief kan zijn. Ik denk graag mee!

Wie ben ik?

Ik (Stephanie) werk al heel wat jaren in het onderwijs. Eerst op een school voor voortgezet speciaal onderwijs als leerkracht en daarna op het praktijkonderwijs. Hier ben ik mentor geweest, gaf les in verschillende (theorie)vakken, ben jarenlang zorgcoördinator geweest en tegenwoordig ben ik actief in de rol van leerlingcoach. Dat betekent dat ik al die jaren meedenk met jongeren als het even tegenzit of moeilijk is. Samen met de jongere, ouders en mentor zoeken we naar de juiste ondersteuning voor de jongere. Daarnaast heb ik meerdere opleidingen en cursussen gevolgd op dit gebied, ben ik gedragsspecialist en SKJ geregistreerd. Dit betekent dat ik ervaring, kennis en vaardigheden heb om passende hulp te bieden aan kinderen en jongeren in complexe situaties.

Hoe ziet het begeleiden en/of coachen er uit?

Nadat u contact met mij hebt opgenomen, heb ik samen met uw kind een kennismaking. Uiteraard maken wij ook kennis met elkaar. Tijdens deze eerste kennismaking ga ik met uw kind samen op zoek naar de stip op de horizon (waar wil uw kind naartoe werken) en maken we hier samen een plan bij. We kijken samen dan vooral naar waar de kwaliteiten en de krachten van uw kind liggen en hoe we daar nog meer gebruik van kunnen maken om die stip aan de horizon te bereiken!

Hoeveel sessies er nodig zijn, hangt af van de vraag en hoelang we nodig hebben om die vraag te onderzoeken en er een oplossing bij te vinden. Bij de één zijn 1, 2 of 3 sessies genoeg, de ander heeft er wat meer nodig. De ene vraag is nou eenmaal makkelijker te onderzoeken en op te lossen dan de andere vraag.

Samen met uw kind maak ik afspraken. Hierbij bespreken we wat belangrijk is om met u (en eventueel andere belangrijke mensen in het leven van uw kind, zoals bijv. de leerkracht) te delen, zodat we met elkaar om uw kind heen staan om hem/haar zoveel mogelijk in zijn/haar kracht te laten staan!

We Ontdekken samen wat jij nodig hebt om het uiteindelijk weer helemaal zelf te kunnen!

Voor meer info, bel mij gerust of vul het contactformulier in. Van harte welkom!